Gewoon nieuwe berichten

19 april 2011

Sweets for my Sweet, (coloured) sugar for my Honey

Ik liep al een tijdje met het idee om gekleurde suiker te maken. Ik zocht wat rond op het internet en ben afgelopen weekend gewoon aan de slag gegaan. En het is heel simpel.

Wat je nodig hebt is: Suiker (ik ben ontzettend fan van de suiker van de Lidl heeft nml een mooie fijne korrel), afsluitbare plastic zakjes en kleurstof ( ik gebruik de kleurstoffen van Americolors erg fijn om mee te werken en mooie kleuren).

En wat je dan doet is de hoeveelheid suiker die je nodig hebt in een zakje gieten. Doe daar een paar druppels (kleine) kleurstof bij even goed schudden en shaken en klaar ben je. En het fijne is dat je de suiker gewoon in het zakje kan bewaren totdat je het nodig hebt.

Nog een kleine tip van mij: Voordat je de suiker gaat gebruiken de suiker eerst even te zeven. Bij de fijne suiker die ik heb gebruikt ging dat heel erg makkelijk. Voordeel van het zeven is dat je de klontjes die er toch een beetje inzitten kwijt bent.

Hier het resultaat van mijn gekleurde suiker en ik plaats snel een aantal berichtjes waarin ik laat zien wat je met de suiker kan doen.




2 opmerkingen:

  1. Hier moet ik GEWOON even op reageren. Wat een super goed idee zeg. Heb pas geleden zo'n duur potje gehaald. Bedankt maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marieke,

    Het lijkt mij leuk als je mee zou willen doen met ons Foodblog Event. Kijk even op http://marsepein.blogspot.com/2011/04/foodblog-event-mei-2011-zuivel.html ?

    Groeten, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails