Gewoon nieuwe berichten

7 januari 2011

Kerst-herinnering.

Mijn moeder heeft ooit eens een huisje gekocht waarin je een waxinelichtje kan doen. Met dat ene huisje is een verzameling ontstaan van meerdere huisje wat uiteindelijk een waar kerst dorp is geworden.
In het huis waarin ben opgegroeid werd in december de vensterbank in de woonkamer omgetoverd tot een dorp met bergjes en bomen en sneeuw waar elke avond de lichtjes in de huizen aan gingen en zo ontstond er een gezellig verlicht dorp.
Ik kan mij nog goed herinneren dat mijn broertje Martijn altijd zei zodra de waxinelichtjes 1 voor 1 uitgingen dat de mensen gingen slapen.
Die traditie heb ik een beetje overgenomen. We toveren niet de vensterbank om tot een kerst-dorp maar een aantal van de huisjes die van mijn moeder zijn geweest krijgen wel met kerst een mooi plekje op onze schouw.
Helaas zijn de huisjes tegenwoordig bijna niet meer te vinden. Tegenwoordig is het niet meer verlicht met een waxinelichtje maar met echte verlichting en dat vindt ik zelf niet echt mooi.
Maar gelukkig heb ik de mooie huisjes van mijn moeder. Ik ga proberen om komende kerst een mooie foto te maken van de huis met de lichtjes aan.
Nu heb ik deze foto's om jullie mijn mooiste kerst-herinnering te laten zien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails