Gewoon nieuwe berichten

16 oktober 2010

Waarom ik blog.



"weblog; Een weblog, of ook wel blog, is een website die regelmatig vernieuwd wordt. De eigenaar van de weblog biedt in feite een logboek van informatie die hij wil delen met de bezoekers van zijn weblog."


Hoe ben ik in de "blog"wereld beland?

Ongeveer een paar jaar terug kwam ik steeds vaker door het surfen op internet verschillende blogs van mensen tegen. En ik vond het fenomeen bloggen meteen boeiend, via een blog kan je een kijkje nemen in de wereld van mensen die je niet kent. Het idee dat je kan lezen wat een persoon in Amerika in zijn of haar weekend heeft gedaan vind ik erg leuk.

Hoe ben ik zelf begonnen met bloggen?

Het is bij mij begonnen met een blog over de taarten die ik maak. Ik wilde een plek waar ik foto's en tekst en uitleg van mijn gemaakte taarten kwijt kon. Zodoende ben ik met deze blog begonnen. 
Maar ik wilde meer doen met bloggen. Ik wilde berichten kunnen plaatsen over lekkere recepten die Jasper en ik hadden gemaakt, mooie foto's laten zien, over alledaagse dingen posten. 
Maar omdat ik vond dat deze onderwerpen die echt tot hun recht kwamen op een weblog over taarten ben ik andere blogs gaan bijhouden en uit die blogs is Gewoon Marieke ontstaan.

Wat maakt bloggen leuk?

Ik zie bloggen als het bijhouden van een dagboek maar dan op een interactieve manier. Ik zie het als een manier om mijzelf te uiten en mensen te inspireren. Je kan met mensen in contact komen die andere kant van de wereld wonen om een recept te delen, om te inspireren en getranspireerd te raken. 

Ik raadt het iedereen aan om een blog te starten. Je doet er leuke "blogcontacten" mee op en je krijgt een andere kijk voor de dingen om je heen. 
Ik ben benieuwd waar jullie over bloggen, laat het mij weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails