Gewoon nieuwe berichten

15 februari 2011

La bella Roma!

Ik ga naar Rome, samen met Jasper en zijn ouders. We gaan een lang weekend en ik heb er erg veel zin in.
Italië stond erg hoog op mijn "daar wil ik heen" lijstje en dan Rome in het bijzonder. Dus je kunt je wel voorstellen dat ik bijna niet kan wachten tot we er zijn,

En in Rome gaan we natuurlijk de culturele hoogtepunten van dichtbij bewonderen, zoals:


De Spaanse trappen en dan natuurlijk hopen dat ik ook zulk mooi licht zal hebben als we daar zijn ;p.

En natuurlijk gaan we ook een bezoek brengen aan het Colosseum, ik heb gehoord dat het Colosseum soms gesloten is nu maar hopen dat dat niet in ons weekendje weg het geval is.


Ook ga ik een muntje gooien in de Trevi-fontein. De legende is dat als je over je schouder een muntje in de fontein gooit, je terug zal komen in Rome voordat je sterft. Ik ga er gewoon nu al vanuit dat ik Rome zo leuk zal vinden dat ik vast en zeker terug zal komen.

Ook het Vaticaan staat op ons To-See lijstje. En ook al ben ik niet gelovig, ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe het eruit ziet de sfeer die er hangt en ...


... wie weet zien we hem nog wel en bedankt hij ons voor "die bloeme".


En in het land waar Barista's een soort van heilige zijn kunnen we natuurlijk niet weg voor we een Italiaanse cappuccino op hebben ook al ben ik zelf meer van de thee.


En als er een zonnetje gaat schijnen dan is er misschien ook wel tijd te vinden om een lekkere Gelato te verorberen, ik krijg al water in mijn mond als ik eraan denk.


En het tegenkomen van zo'n tafereeltje maakt het "amore" gevoel helemaal compleet.


Toen ik bij Google ging zoeken naar mooie afbeeldingen van Rome kwam ik foto's tegen waarmee ik me meteen in Rome waande. Nu maar hopen dat ik ( oftewel Jasper) ook zulke mooie foto's zullen gaan maken.

En natuurlijk gaan we volop genieten van de "echte" Italiaanse keuken. Want als echte liefhebbers zijn we benieuwd naar de smaken en de geuren van Rome.

Kortom ik heb ontzettend veel zin om Rome te gaan bezoeken maar ik moet nog een paar weken wachten. Ik ben benieuwd of jullie al eens naar Rome zijn geweest en of jullie nog plekjes in Rome weten die absoluut niet mogen missen.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Marieke,

    wat leuk dat je mij komt volgen.
    Jij komt toch niet toevallig uit Friesland, of wel dan?

    Wat betreft je reisje naar Rome...heerlijk lijkt me dat
    Wij zijn al wel diverse keren in Italie geweest, maar nog nooit in Rome.
    Je laat naderhand vast wel horen en zien, hoe of het is geweest.

    Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rome is geweldig. Ik ben er vier jaar geleden voor het laatst geweest en ik wil zeker nog eens terug! Gewoon het eten, de sfeer, de cultuur...in één woord geweldig! Firenze is trouwens ook een aanrader moest je daar nog niet geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails